PolskiTransportPubliczny
czyli wszystko o transporcie publicznym w Polsce

Tramwaj nowoczesny nie zawsze równa się tramwaj 100% niskopodłogowy

11-10-2017


Wizualizacja /fot. Wikipedia

W środowiskach miłośników komunikacji i portalach transportowych zawsze wiele kontrowersji wzbudza temat zakupu fabrycznie nowych tramwajów, które mają poniżej 50% LF. Zakłady Komunikacji tłumaczą, że nie mają wystarczająco dużo pieniędzy, aby móc kupować tramwaje w pełni niskopodłogowe, ale muszą pilnie wymienić dużą część floty na nową. Trzeba w końcu zauważyć, że takie zakupy nie są wcale wyrzucaniem pieniędzy w błoto, bo przy takim zakupie można kupić dużo pojazdów w bardzo korzystnej cenie. Cena tramwaju posiadającego mniej niż 50% LF to mniej więcej połowa ceny tramwaju w pełni niskopodłogowego. Komunikacja Miejska w Polsce często bywa niedoinwestowana, a niedługo mogą też skończyć się pieniądze unijne. Wtedy Zakłady będą zmuszone kupować używane tramwaje z Zachodu lub właśnie wozy częściowo niskopodłogowe. I nie ma podstaw, by sądzić inaczej. Wiele środowisk domaga się tramwajów 100% LF, ale jest prosta zasada - Chcesz, to daj kasę! Komunikacja Miejska jest przyszłością polskich miast przy coraz bardziej zakorkowanych ulicach, ale niektórzy tego wciąż nie widzą...