PolskiTransportPubliczny
czyli wszystko o transporcie publicznym w Polsce

Tramwaj linii 46 Łódź-Ozorków - śmierć ostateczna?

09-06-2018


Wizualizacja

Tramwaj linii 46 Łódź-Ozorków - śmierć ostateczna? Może jednak nie...

Trzeba niestety powiedzieć szczerze, że Miasto Łódź do spółki ze Zgierzem i Ozorkowem nie kwapią się do rewitalizacji i wznowienia kursów na linii tramwajowej nr 46 do Ozorkowa. tłumacząc się przy tym dużymi kosztami inwestycji, nawet nie próbując walczyć o unijne pieniądze na remont. Podobnie jest z okolicznymi gminami.

CZY JEDNAK LOS LINII MUSI BYĆ PRZESĄDZONY? Niedawno Władze Rządowe zadeklarowały budowę kilku ważnych dróg ekspresowych w formule partnerstwa publiczno-prywatnego. W dużym skrócie oznacza to, że drogi wybuduje i utrzymywać będzie podmiot prywatny, a Państwo będzie wciąż ich właścicielem i będzie ich koszt "spłacać na raty".

CO FORMUŁA PPP MOŻE DAĆ LINII 46? Może dać tyle, że zostanie zrealizowana rewitalizacja trasy przed podmiot prywatny, który przez kilkadziesiąt lat będzie ją utrzymywał, a koszt inwestycji zostanie rozłożony na raty na poszczególne gminy (np. wg ilości mieszkańców). Mówi się, że dla chcącego nic trudnego, a partnerstwo publiczno-prywatne może być ostatnią, ale decydującą deską ratunku dla ozorkowskiego tramwaju.

APELUJEMY DO WŁADZ, aby przemyśleć sprawę tej linii jeszcze raz, bo jest ona priorytetem dla mieszkańców podłódzkich miejscowości.